fredag den 5. juni 2009

Blogsurvey

Jeg blev tagget af den smukke Average Joanna til en survey-leg, hvor man skal skrive 20 facts om sig selv og derefter tagge en anden.

Jeg er temmelig dårlig til sådanne ting, da jeg næsten altid bliver farvet af den, der har skrevet før mig, men jeg prøver nu alligevel:


1: Jeg fungerer som uofficiel dyreinternat hernede på Sydsjælland. Hvis nogen indenfor familie eller venners rækkers rækker støder på et dyr, som står til aflivning hos tidligere ejer eller lignende, eller finder tilskadekomne stakler, så bliver der af én eller anden grund ringet til mig.

Lige nu bor her:
3 (Grå Jaco) papegøjer, Coco, Aki og Viggo
2 Patagoniske Parakitter, Theodor og Grandorf
1 kanin, Loke
2 katte, Bølle og Tiro
3 ildere, Freja, Lucifer og Silke

Altså 11 faste dyr. Størstedelen er overtaget fra utilstrækkelige hjem.
Udover disse har jeg videreformidlet mange dyr med kedelige skæbner til nye hjem, og har selv haft katte, flagermus, ugler og dueunger i pleje her.

2: Jeg har spillet i en garde i syv år, fra da jeg var 8. Det gjorde stort indtryk på mig og derfor er jeg særlig fascineret af marching band trenden. Den gør mig ganske enkelt nostalgisk.
Derudover er jeg relativt musikalsk. Jeg spiller keyboard, guitar, tværfløjte, lyra, trompet og kornet.

3: Jeg synes det er kedeligt at spille konsolspil og jeg bliver lynhurtigt irriteret og træt af det, da det enten er for svært eller let. Til gengæld elsker jeg brætspil, og synes, de er dybt undervurderede.
De eneste spil, jeg ikke kaster fra mig efter få minutter ombefatter Space Channel 5, Super Mario Bros. 3, Tetris og Pokémon.

4: Hvis jeg ikke kan sove, ligger jeg og forestiller mig, at jeg har fået et utømmeligt dankort, som jeg kun har 24 timer til at bruge. Så ligger jeg og tænker på alle de ting, jeg ville købe og luller mig selv i søvn sådan. Kapitalistsvineri eller hvad?

5: Jeg havde engang nogle nerver i klemme i ryggen, som aldrig blev ordnet. Disse er grunden til at jeg den dag i dag overhovedet ikke kan mærke temperaturer og særlige former for smerte i min højre hånd og underarm.
Flere gange har jeg lagt min hånd på en tændt kogeplade uden at opdage det før... for sent.

6: ... Heldigvis er jeg venstrehåndet.

7: Da jeg var lille og alle andre drømte om at blive prinsesser og brandmænd, drømte jeg om at arbejde i cirkus og have et katteinternat ved siden af.

8: ...senere fandt jeg ud af, at dette var en anelse urealistsik, og drømte senere om at blive dyrepasser, tryllekunstner, dyrepasser, animator, dyrepasser, frisør, dyrepasser - og nu regner jeg med, at jeg skal læse journalistik. Ligenu synes jeg dog ikke rigtig, jeg kan forestille mig at have en faktisk fremtid.

9: Jeg har haft alle farver hår; rød, orange, gul, blå, lilla, grøn, hvid, sort, brun, etc.
Min savnede favorit var det candyfloss-lyserøde. Jeg savner dødmeget at have lyserødt hår, men jeg magter desværre ikke altid rigtig den opmærksomhed og kommentarstorm, der følger med. Og så er det svært at få et arbejde.

10: Jeg bruger styrke førerhund. Jeg er yderst nærsynet og må ikke køre bil uden briller. Desværre har jeg ikke råd til et pænt brillestel eller kontaktlinser.

11: Jeg er ikke genert, jeg tænker bare før jeg taler, for ellers fortryder jeg grueligt, hvis jeg får sagt noget dumt.
Det får desværre ofte folk til at fejlstemple mig som sky og tilbageholdende, og jeg tager det yderst personligt at få sådanne labels på mig, så det er jeg egentligtaget lidt ked af. Jeg er desværre bare ikke ret spontant anlagt med andet end mit hår.

12: Jeg har læst samtlige Harry Potterbøger mellem 9 og 16 gange, og jeg elsker dem stadigvæk.

13: Jeg synes at påfugle er dødeligt smukke. Så smukke at jeg drømmer om, at få en påfuglefjer tatoveret. Jeg har bare ikke besluttet, hvor den skal sidde.

14: Mine smagsløg har kun ændret sig på to punkter fra da jeg var barn til voksen.
Da jeg var barn hadede jeg lagkage og elskede flæskesvær.
Nu elsker jeg lagkage og kan ikke tåle synet af flæskesvær. Faktisk spiser jeg slet ikke svinekød.

15: Min yndlingsfarve er lyserød, men jeg ville aldrig gå i en anden beklædningsgenstand end nattøj i den farve.

16: Jeg går aller-allerhøjest i biografen to gange årligt, og kun for helt særlige film; Harry Potter - og så i tilfælde af, at der kommer en anden must see film.
Dette har blandt andet været Mænd der hader kvinder, Det Gyldne Kompas og The Devil Wears Prada.

17: Jeg tegner ikke spontant, men kun hvis jeg pludselig får en bestemt idé. Så tegner jeg dét. Dette er ofte noget forskruet og overfyldt, men jeg kan lide det. Altså tegner jeg ikke ofte, men effektivt.

18: Jeg hader alt vejr under 30 grader, eller vejr, der inkluderer blæst.

19: Hvis jeg skal vælge et yndlingsdyr - selvom jeg ikke er meget for det - så må det blive en kat. Dem går man altså aldrig galt i byen med. Katte er ALTID søde.

Disse er tæt forfulgt af næsebjørne, påfugle og mange, mange flere.

20: Jeg er overbevist om, at en klassisk Chanel flap bag i fuschia ville gøre mig til et bedre menneske. Hvis du vil støtte det, skal du være velkommen til at donere én!



Og jeg tagger hermed de yndige damer Rijah (http://www.rijah.dk/) og Lotte (http://style-conscious.blogspot.com/)


- Føl jer endelig frie til at udfylde disse 20 uvilkårlige facts om jer selv!


Stay tuned!
Isis

3 kommentarer:

  1. http://whynotblog.dk/?paged=3
    læste lige det om du er i tvivl om hvor du ville have påfuglefjern.. Og synes det her er et fedt sted, i hvert fald et jeg selv kunne finde på :)

    SvarSlet
  2. Problemet er bare, at jeg altid gerne har haft planlagt at mine tatoveringer skulle holdes på ryggen - nærmere betegnet skulderbladene.

    Men så havde jeg haft de dér tyggegummi-tatoveringer på et par dage forskellige andre steder, og nu synes jeg pludselig at tatoveringer er pæne over alt!

    Tak for forslaget! :)

    SvarSlet
  3. Formidler du også dyr videre? Eller bliver du for knyttet? :)

    Jeg har selv en Jaco, og leder efter en legekammerat.

    SvarSlet